Thursday, April 02, 2009
EXAM
Hari berganti hari, maka sampai saja stdy week.. mmg time yang paling sibuk skli dalam hidup ak.. kena antar report projek emd, projek emf, project numec, assigment islamic.. disamping itu juga kena present emd, emf dan numec.. mmg busy.. nk siapkan design project numec kena p rumah sewa azwan alwee plak.. dengan berkat dari setiap ahli, kumpulan kami berjaya mendapat tempat ke-2.. BEST DESINGN PROJECT.. tapi hampeh, video presentation mmg celaka la.. kalau nk tgk blh melayari laman web ni.. KLIK SINI... berbaloi la dgn xtido siang malam bt project tu.. haha..project2 yg lain sume hampeh.. tambah2 lagi EMF..
stdy week mmg ak xstdy pun.. mmg sume member rumah sewa ak xstdy, haha.. tapi ada la star sorang dlm rmh sewa kami, xstdy pun confirm dapat dean list tiap2 sem.. ak pun heran.. dia pakai ilmu apa pun ak xtau.. sem ni mmg busy sbb siapkan project.. ak tau mmg budak2 amik EE n EP mmg truk giler sem ni.. jadi mggu exam pun tiba.. berbekalkan ilmu yang serba kekurangan ni, ak hanya tawwakkal je la.. first paper, paper MASB.. senang je.. tapi yang ak heran, Syafiq Saleem mmg cekap btl dalam MASB ni.. mase peruntukan utk jawab dalam 3jam.. mamat ni jawab kejap je dalam 1 jam 30 minit je.. huh, mmg power.. nk bt macam mana, malam tu dia buat assigmnet numec sampai pagi.. xtido pun.. esok ptt la kluar awal dari dewan exam tu, rupenya dah tumbang dalam dewan exam.. kahkahkah.. paper2 yang lain ok la.. yang ak mmg marah, paper EMD n EMF dalam satu hari.. pagi emd, ptg plak emf.. truk2.. mlm sblm exam tu mmg stdy giler2 ar.. kat ruang tamu rmh sewa kitaorng mmg berselerak dgn buku2 n kertas2.. Epul LC, Luqman Lagenda convert, Wajir TZM n Alip Savvy mmg bersemangat tul.. Klau rase boring stdy tu men bola sepak kjp dalam rmh tu.. Dash plak hilang entah ke mana.. Bulu p ke library mlm tu.. pagi esoknya paper emd, huh blh tahan jgk solan tu.. yg ak xleh bla, mase jawab final paper emf.. huh, mmg lega la.. mase utk jawab pun 3 jam.. ak rilek je dalam dewam MPH tu.. bukan rilex sebab solan nk jawab tu senang sangat, rilex sebab xtau nk jwb.. haha.. lepas menggeliat, mengelamun, selama sejam setgh, ak p tandas.. lps masuk dewam MPH tu, Syafiq saleem dah kuar dewan.. hahaha.. mmg power.. ak xtau dia blh jwb ke x.. hahaha.. ok sekian..
Saturday, March 07, 2009
10 Orang Yang Zalim dan Kejam
Sufyan Atsauri berkata ,"Sepuluh macam daripada kekejaman ialah :
1. Seseorang yang berdoa untuk dirinya sendiri ,dan tidak mendoakan untuk anak-anaknya dan kaum mukmin.
2. Seseorang yang pandai membaca Al-Quran,tetapi setiap hari tidak membaca seratus ayat Al-Quran(secara bertertib)
3. Seseorang yang masuk masjid lalu keluar tanpa sembahyang dua rakaat di dalamnya.
4. Seseorang yang berjalan melalui kuburan kemudian tidak memberi salam dan mendoakan ahli kubur.
5. Seseorang yang sampai di di sesuatu kota pada hari Jumaat kemudian tidak turut serta sembahyang berjemaah.
6. Seseorang yang daerahnya didatangi oleh seorang alim , tiba-tiba tidak mahu belajar apa-apa daripadanya.
7. Dua orang yang bertemu di perjalanan dan masing-masing tidak menanyakan nama kawannya itu.
8. Seseorang yang diundang ke jamuan atau majlis tetapi tiba-tiba tidak menghadirinya.
9. Pemuda yang tidak mempunyai apa-apa kerja tetapi tidak mahu belajar ilmu dan kesopanan.
10. Seseorang yang kenyang sedang dia tahu bahawa tetangganya lapar, tetapi tidak diberi daripada makanannya itu.
Wednesday, February 25, 2009
TRIP TO P.DICKSON

Ni gambar mase berhenti rehat kat hentian seremban.. muke mijie dah ok, xp makan coki-coki plak.. azan, ak xtau ko tgh watpe tu..

ak pun xtahu ape yg ak buat tu.. hahaha kumpulan GAMAT. Ak xtau e`in tgh watpe, smgt tul..

huh, sampai bengkok belakang Seth..
inilah gaya seorang pejuang makanan yang sedang dalam kelaparan.
yang ni plak tgh bersantai.. Orang srh basahkan span la.. haha

apelah yg kamu tgh buat tu, setelah sekian lama tidak berjumpa, maka ketemu jgk kite berdua.. hish2..

alumni yg byk pengalaman, tgk tu, siap menari lg..

ni plak mcm raksasa Gorgon..

haaaaa, yg ni xde bola pingpong..ooooo, ptt asyik menang je team ni.. tgk belakang tu, mijie tgh pegang bola pingpong, tapi lambat jgk sampai, siap kena potong dgn izwah lg.. hahaha

ak xtau diorang tgh berjoget pasal apa tu.. xpi yg ni mmg lawak..

inilah dia Mat Komando yg terlepas dulu.. Skg dah jumpa kat PD, siap senyum lagi Mat Komando ni..
Keseronokan Meon tiada batasnya.. Lompat tinggi giler, kalah bob jr.. Sebenarnya ingin menunjukkan kehebatan didepan awek2 yg sedang mandi-manda.
sebelum balik uniten, mkan aiskrim dulu..

yeah, KAMI!! Wreckunit Wawasan
Sunday, February 01, 2009
CARA MANDI WAJIB DGN BETUL
Mandi wajib mrupakan perkataan yg mudah disebut,ttp jgn tkejut jika dikatakan byk umat Islam di tanah air kita yg tidak sah mandi wajibnya kerana tidak melakukannya dengan betul.
Mengenai sbb2 ssorg itu wajib mandi wajib pula, uztz hj mat jais menegaskan, ssb2 nya tdiri drp 6 sbb. 3 sbb mlibatkan lelaki dan ppuan iaitu kerana bersetubuh wpun tidak kuar air mani, keluar air mani dan mati. Manakala 3 sbb lagi hny mlibatkan kaum ppuan shj,iaitu keluar darah haid, nifas dan mlahirkan anak(wiladah).
Tuesday, January 13, 2009
Bani Israel, Bangsa yg Angkuh lg Sombong
Negara2 jiran Israel sprti Mesir, Syria, Lubnan dan Jordan mcm dah jadi boneka Amerika skg ni(sktu kuat Israel). Tambah2 lg Mesir, bodoh nk mampus, harap negara je besar (geram ni). Presiden Mesir, Husni Mubarak, ak tgk mcm nk hpskan kaum Islam di Gaza City krna atas kebiadapannya menutup pintu sempadan Gaza di Rafah hgga menyebabkn bgt byk bntuan kemanusiaan utk mangsa regim apartheid Zionis trsangkut di pintu sempadan. Adakah ini pemimpin Islam yg sbnar???? Ak mengagumi Presiden Venezuela, Hugo Chavez krano keberaniannya mngusir kluar duta Israel dr Caracas pd 6 Jan lalu. Tndkn Presiden sebuah negara kafir menghalau duta Israel kluar dr negaranya adalah stu tindakan yang dianggap wira oleh rakyat Palestin. Beliau adalah lebih baik daripada pemimpin Arab, Jordan dan Mesir sepatutnya turut mengusir duta Israel. Ak sndiri agak malu dgn pemimpin Arab skg ni kecuali pemimpin Iran, Mahmoud Ahmadinejad, yg mahu negara Israel dihapuskan dari peta dunia.
Negara2 arab yg len hanya berdiam diri saja. Yg ak tau, nk bt revolusi kt Majlis Keselamatan PBB. PBB hanya pada name je, yg menguasainya adlah Setan Dunia (Amerika). Negara2 Veto dlm Mjlis Keselamtan adlh Amerika,Russia,China,Perancis, dan Britain. Sebenarnya mengenai isu Palestin ni, Amerika telah menggunakan kuasa Vetonya sebanyak 28 kali dalam tempoh 36 tahun sejak 1973, iaitu menyekat Majlis Keselamatan supaya tidak dapat bertindak. Jadi, adakah kita hendak bergantung kpd PBB lg. Renungkanlah kawan2, hanya umat Islam yg dpt menyelamatkan umat Islam. Umat Islam tidak akan menguasai dunia selagi kehadiran solat subuh berjemaah di masjid tidak seramai kehadiran solat berjemaah pd hari Jumaat. Kita sebagai rakyat Malaysia hanya mampu memboikot barang2 AS dan Israel. Oghe klate oyak Bo-Ikot (jgn ikut). Klau nk boikot semua brg pun mustahil, jadi boikotlah benda2 yg nyata d dpn mata iaitu KFC, McD, dan Coca-cola. Syeikh Yusuf Qardhawi telah mengeluarkan fatwa yang sangat rinci mengenai seruan ini. Qardhawi mengatakan, haram hukumnya umat Islam membeli produk dan barang dagangan Yahudi dan Amerika, dan menganggapnya itu sebagai salah satu dosa besar. Dia menambahkan, bahawa jihad sekarang ini hukum fardhu `ain (wajib) kerana Yahudi menghalalkan segala apa yang diharamkan dan tidak mengindahkan moral dan nilai-nilai kemanusiaan serta hukuman antarabangsa.
Wednesday, January 07, 2009
TIDOOO
Ni ak nk citer mase kls SIGNAL sem lps. Huh, mmg port yg sesuai utk tido. Geng2 ak mase kls signal ialah Luqman Silat Cekak, Emi Bulus, DD Kurus Kering, Wan Wajir Tzm Biru, Ieqa Besor xp Xkurus. Pastu ada la plakon tmbhn iaitu Nik Hayati, Siti Aisyah n Nisa. Ak mls sbt name lecturer tu. Jadi klau nk tau jmpa ak. Mmg dia ajar best tul, xpi yg xbestnya aura mengantukny mmg kuat. Aura dia tu, klau buke bku signal je msti trasa aura dia. Xkira nk stdy kt library ke, kt rmh Buja ke, kt dlm bilik Mijie ke, kt tmpt2 sunyi ke sprt dlm ruang tamu rmh Fareez (Faris Tarlochan), confirm blh tertido. Ak pun xtau knp. Klau korang xcaye jgk blh tny diorang2 yg ak sbt nama tdi. Trend ni smpai la ke final exam. Naseb bek mlm sblm final exam ada jgk mmber2 ak yg tlg ajr signal ni dekat coe foodcourt time tu.
Disini ak nk srtakn gelagat2 tido.

ni tido dlm iman
.jpg)
ni tido xbace bismillah

ni plak baru lps tido. tmpang katil org len
Saturday, January 03, 2009
PERMULAAN d UNITEN
Ak masih ingat lagi mula2 daftar kat uniten tu. Mase tu pkl 8.30am, ari sabtu. Ak tiba d bangunan admin dengan pakaian yang begitu segak. Pastu p ke Kelompok Amanah melalui jalan blkg iaitu melalui COIT. Sape punye keje bagi peta jln blkg ni. Abg fasi yg jaga kat admin tadi bagi peta ni. Saja nak habiskan minyak kete ak. Marah betul ak time tu. (padahal xtahu pun selok-belok jalan uniten pd mase tu). Setelah selesai mendapatkn kunci rumah, ak bergegas mencari blik bersama ayh,mak n abg ak. Sampai je depan bilik ak ade 2 orang sedang letak barang2 dalam bilk tu. Aku tahu, ni pun stdnt baru sbb pakai baju kameja warna putih, sama mcm ak. Xpi yang ak heran, kenapa stdnt yang sekor ni sedang kemas almari n katil ak. Student yg sekor lg sedang kemas katil dia. Ak tgk sekali lagi no blik ak utk mendapatkan kepastian. Mmg btl, ini adalah katil ak. "Wei, kite tukor bilik la, ak ni nak duk ngang die, die kawang skoloh ak mase skoloh teknik airport", ckp stdnt yg kemas katil ak tu. Baru ak tau, knp dia kemas tmpat ak, sbb dia nk duk dgn kawan dia satu bilik le tu. Hahahaha, penakut btl budak ni, baru dtg dah nk tkr bilik. Budak ni name dia Emi, budak Terengganu.Member dia yang budak ganu jgk tu nama Fatah. Dua2 dari ganu. Lps tu ak tkr kunci dgn emi, masuk bilik ak n kemas barang. Tgh kemas barang, ade sorang stdnt plak masuk bilik ak, cakap kl. Jadi, ak sebilik dgn dia. Name dia Seth. Dia berasal dari Pontian, Johor. Hahahahahahaha. Pelik betul nama dia, dalam seumur hidup ak, tu la kali pertama ak dengar nama tu. Budak ni mmg baik dari segi perwatakan. Mmg btl, dia ni senyap dan xbyk ckp. Pkl 10.30 am: ayah, mak n abg ak dah nk blik kelantan. Awal giler nk balik. Dah la ak sorang2 je. Seth kejap je masuk blik, pastu dia chow dgn ayah n mak dia. Dudukla ak sorang2 pkl dari pkl 10.30am- 7.00pm. Borink giler. Pada malam tu, ak berkenalan la dgn Emi, Fatah n Seth. Emi n Fatah ckap ganu je mlm tu. Naseb bek ak paham, sbb duk pantai timur. Ak plak cakap kltn. Seth plak senyap je malam tu, angguk je tau budak seth ni. Xphm apa2 kot. Ak cakap sepatah dgn Seth, Seth senyap je, nak kata bisu pagi tadi ok je ckp dgn ayah dia. Ok, tu je ak citer pasal mula2 masuk uniten. Mcm haprak.
Saat Kekeringan Duit Poket